flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Відповіді на питання, які виникають при користуванні Електронним судом

02 квітня 2019, 12:57

 

Найбільш поширені питання, які виникають при роботі з Електронним судом:

 Питання №1. Процедура реєстрації або авторизації в «Електронному кабінеті».

Відповідь. Для реєстрації користувача в «Електронному кабінеті» необхідно перейти за посиланням https://id.court.gov.ua/ . У вікні форми обрати тип ключа під яким виконуватиметься реєстрація «Файловий ключ» чи «Апаратний ключ». Заповнити поле «Сервер АЦСК», обрати ключ в полі «Ключ» та ввести пароль у полі «Пароль». Якщо все виконано коректно, система перейде до сторінки підтвердження реєстраційних даних, де поля «Прізвище», «Ім’я», «По-батькові» та «Реєстраційний номер облікової картки платника податків (раніше ІПН)» будуть заповнені автоматично (зчитуються з Вашого ЕЦП/КЕП). Поля «Дата народження», чек-бокс «Фізична особа-підприємець», «Телефон» та «Електронна адреса» заповнюються користувачем.

Заповнивши поля «Телефон» та «Електронна адреса», користувачеві надійдуть коди авторизації, які необхідно ввести у відповідні поля. Проставивши відмітку в полі «Я погоджуюсь…» та натиснувши «Підтвердити», користувач перейде до «Електронного кабінету».

 Питання №2. Неможливо авторизуватися в «Електронному кабінеті». Виникає помилка «Виникла помилка при передачі запиту на сервер ЦСК за протоколом HTTP».

Відповідь. Для усунення вказаної помилки, користувачеві необхідно виконати наступні дії:

  1. Очистити кеш за допомогою комбінації клавіш «Ctrl+F5».
  2. Перейти на вкладку «Апаратний ключ» та виконати інсталяцію наступних налаштувань:

- Інсталяційний пакет web-бібліотеки підпису;

- Інсталяційний пакет бібліотеки підпису (web-розширення).

Також, у окремих випадках, необхідно повторно інсталювати сертифікати підпису в довірені кореневі центри сертифікації локального комп’ютера або поточного користувача.

 Питання №3. Які ключі необхідно використовувати для роботи в підсистемі «Електронний суд»?

Відповідь. Перейшовши за посиланням https://id.court.gov.ua/, в полі «Сервер АЦСК» користувачеві доступний перелік ЦСК, ключі яких дозволяють працювати в системі.

 Питання №4. Реєстрація юридичних осіб та надання довіреностей для працівників.

Відповідь. Для реєстрації в підсистемі «Електронний суд» юридична особа має отримати електронну печатку. Реєстрація відбувається за тими ж правилами, що й фізичні особи (відрізняються лише назви полів на формі реєстраційних даних).

Для прикладу.

Адвокатське бюро «АБ Тест» (має в штаті 10 співробітників) зареєстровано в системі як юридичну особу за електронною печаткою. Співробітники «АБ Тест» мають отримати свої ЕЦП/КЕП. Немає жодної різниці які саме це будуть ЕЦП/КЕП (як фізичні особи, як адвокати, тощо). Відповідальна особа «АБ Тест» (яка володіє електронною печаткою) надає довіреність (право, можливість бути представником) своєму працівнику Іванову Івану.

У разі подання заяви через підсистему «Електронний суд» від «АБ Тест», заява подається Івановим Іваном «АБ Тест», якому надано довіреність (право, можливість бути представником). В системі при подачі заяви Іванов Іван обирає «в якості представника», далі «Електронна довіреність» та в переліку поля «Вкажіть довірителя» обирає «АБ Тест». Таким чином в заяві, що буде формуватися системою, заявником буде «АБ Тест», а представником Іванов Іван.

Матеріали по справі будуть надходити як до кабінету Іванова Івана так і до кабінету «АБ Тест».

Питання №5. Які суди підключено до підсистеми «Електронний суд».

Відповідь. Підключено всі суди. Перелік судів для відправлення заяви залежить від типу судочинства шаблону, який використовує користувач.

 Питання №6. Шаблони заяв.

Відповідь. На даний час в системі реалізовано 434 шаблони заяв. Вони діляться на:

- «первинні» - ті, за якими заяви подаються до суду вперше (наприклад, заява про усиновлення дитини), знаходяться в розділі «Заяви»;

- «вторинні» - ті, за якими подаються заяви в межах справи, в тому числі апеляційні скарги, знаходяться в матеріалах по конкретній справі розділу «Мої справи».

Реалізація шаблонів відбувається за зверненням на електронну адресу e.court@ics.gov.ua зі вказаними назвою, описом та, за можливістю, прикладом шаблону.

 Питання №7. Помилки обробки, що виникають під час подачі заяви та інші статуси заяв.

Відповідь. Статуси заяв, що направляються до судів, мають наступні значення:

  1. Чернетка;
  2. Підписання;
  3. Відправлено;
  4. Доставлено (синім кольором);
  5. Доставлено (блакитним кольором);
  6. Помилка обробки;
  7. Відмовлено в реєстрації;
  8. Зареєстровано.

Чернетка/Підписання/Відправлено - Вказані статуси змінюють один одного. «Чернетка» дозволяє редагувати заяву шляхом переміщення на різні кроки її формування. «Підписання» дозволяє лише підписати заяву та направити її до суду. Редагування заяви на статусі «Підписання» неможливе. «Відправлено» вказує на те, що заяву було підписано та направлено до суду.

Доставлено - Статус «Доставлено» (синім кольором) вказує на те, що заява очікує на прийняття АСДС суду, до якого вона була направлена.

Статус «Доставлено» (блакитним кольором) вказує на те, що заяву було успішно прийнято до АСДС суду.

Помилка обробки - Статус «Помилка обробки» мають ті заяви, що не були доставлені до АСДС суду. Вказані статуси можуть виникати внаслідок нестабільної роботи мережі під час відправки заяв до АСДС суду як на стороні користувача, так і на стороні АСДС.

У разі виникнення такого статусу користувачеві необхідно звернутись до служби технічної підтримки за номером 0-800-500-271 (дзвінки безкоштовні), оскільки необхідно аналізувати кожну ситуацію окремо. Помилка обробки може бути:

- Помилкою відправлення – може виникати внаслідок некоректної роботи мережі користувача;

- Помилкою отримання – може виникати внаслідок некоректної роботи мережі в суді;

- Помилкою реєстрації – може виникати в АСДС під час реєстрації (має різний характер).

Відмовлено в реєстрації - Статус «Відмовлено в реєстрації» повертається внаслідок власне відмови в реєстрації заяви в АСДС суду за певних причин. Текст причини відмови має надходити користувачеві на електронну адресу, у вигляді смс-повідомлення або у розділ «Повідомлення» електронного кабінету.

Зареєстровано - Статус «Зареєстровано» повертається у разі реєстрації справи на основі поданої заяви в АСДС суду. У подальшому, справа, що була зареєстрована, а також всі документи, що були додані до справи, будуть відображатись у розділі «Справи».

 Питання №8. Не відображаються справи в кабінеті, які були зареєстровані в суді до початку функціонування системи.

Відповідь. Справа, що була зареєстрована в суді через заяву електронного суду, надходить до кабінету користувача за його РНОКПП (раніше ІПН). У випадках реєстрації таких справ РНОКПП користувача заповнюється в картці учасника процесу АСДС суду автоматично з даних ЕЦП/КЕП користувача.

Для того, щоб в розділі «Мої справи» відображались справи користувача «минулих років» необхідно щоб в картці учасника процесу АСДС суду на справу у відповідному полі було внесено РНОКПП користувача. Для цього необхідно звернутись до суду за шаблоном Заява про вступ до справи у якості представника для того щоб відповідальний працівник суду вніс дані РНОКПП.

Якщо РНОКПП вже присутнє у відповідному полі картки учасника процесу, відповідальна особа має перезберегти цю картку.

 Питання №9. Функція онлайн-допомоги на сторінці електронного кабінету.

Відповідь. Функцію онлайн-допомоги поділено на три частини:

- Зателефонувати до Єдиного контакт центру судової влади – дозволяє виконати дзвінок «з сайту». З часом буде реалізовано прямий дзвінок на спеціалістів технічної підтримки;

- Кабінет самообслуговування – чат-бот Єдиного інформаційно-довідкового центру Судової Влади. До даної частини буде додано інформацію щодо особливостей роботи системи;

- Сповістити про помилку/пропозиції – функція направлення повідомлення на електронні адреси системи від користувачів, система працює в штатному режимі. При натисканні «Відправити» повідомлення відправляється.

 Питання №10. Редактор.

Відповідь. Користувач може користуватись вбудованим редактором на кроці «Текст заяви». Редактор має мінімальний набір функцій для роботи з текстом. У випадку, якщо користувачеві не вистачає певних функцій, необхідно звернутися до служби технічної підтримки та повідомити яку саме функцію необхідно реалізувати.

Також, користувач має можливість використовувати будь-який текстовий редактор для набору тексту заяви, а потім скопіювати його до редактора системи.

 Питання№11. Електронна та паперова довіреності.

Відповідь. У користувачів системи є можливість надавати електронні довіреності на інших користувачів. При наданні довіреності є три рівні доступу:

- Перегляд - Представник може ознайомитись з документом;

- Редагування - Представник створює та редагує заяви без права подання до суду

- Подання - Представник створює, редагує, підписує заяви своїм електронний підпис та направляє до суду

При наданні довіреності системою формується файл з текстом довіреності, який засвідчується ЕЦП/КЕП користувача.

Також доступна функція Передоручення - Представник може передати надані йому права іншим представникам.

При подачі заяви у якості представника за електронною довіреністю, користувач обирає з переліку необхідного довірителя.

 При подачі заяви у якості представника за «паперовою» довіреністю користувач системи самостійно додає скан копію документів, що засвідчує його право представляти інтереси заявника, а також вказує всю необхідну інформацію на кроці Заявник (Позивач). При формуванні заяви скан копії документів будуть відображатись як додатки. Наразі не всі шаблони заяв підтримують відправку за «паперовою» довіреністю. Нижче наведено перелік працюючих шаблонів для «паперової» довіреності:

Позовна заява про визнання права власності на самочинне будівництво

Позовна заява про передачу майна у власність територіальної громади

Позовна заява про звільнення самостійно зайнятої земельної ділянки

Позовна заява про припинення порушень правил добросусідства та стягнення матеріальної шкоди

Позовна заява про визнання права власності

Позовна заява про скасування рішення про державну реєстрацію права власності на майно

Позовна заява про визнання права власності на майновий пай

Позовна заява про захист суміжних прав

Позовна заява про визнання недійсними патентів України

Позовна заява про визнання недійсним свідоцтва України на знак для товарів і послуг

Позовна заява про захист авторських прав

Позовна заява про визнання недійсним договору купівлі-продажу

Позовна заява про розірвання договору купівлі-продажу

Позовна заява про відшкодування збитків, пов’язаних з неналежним виконанням договору купівлі-продажу

Позовна заява про зобов'язання укласти договір купівлі-продажу

Позовна заява про зміну договору купівлі-продажу

Позовна заява про стягнення заборгованості за договором купівлі-продажу

Позовна заява про визнання недійсним договору дарування

Позовна заява про зміну договору дарування

Позовна заява про розірвання договору дарування

Позовна заява про стягнення відшкодування за невиконання договору дарування

Позовна заява про розірвання договору довічного утримання

Позовна заява про зобов'язання укласти договір довічного утримання

Позовна заява про стягнення заборгованості за договором довічного утримання

Позовна заява про зміну договору довічного утримання

Позовна заява про визнання недійсним договору довічного утримання

Позовна заява про стягнення відшкодування за невиконання договору довічного утримання

Позовна заява про визнання дійсним договору найму (оренди)

Позовна заява про розірвання договору найму (оренди)

Позовна заява про визнання недійсним договору найму (оренди)

Позовна заява про стягнення відшкодування за невиконання договору оренди

Позовна заява про зміну договору найму

Позовна заява про стягнення заборгованості за договором оренди

Позовна заява про розірвання договору про надання послуг

Позовна заява про зобов’язання укласти договір надання послуг

Позовна заява про зміну договору про надання послуг

Позовна заява про визнання недійсним договору про надання послуг

Позовна заява про стягнення заборгованості за договором про надання послуг

Позовна заява про стягнення відшкодування за невиконання договору про надання послуг

Позовна заява про стягнення суми страхового відшкодування

Позовна заява про стягнення одноразової страхової виплати при настанні стійкої втрати професійної працездатності

Позовна заява про зміну договору страхування

Позовна заява про визнання договору страхування недійсним

Позовна заява про розірвання договору страхування

Позовна заява про зобов’язання укласти договір страхування

Позовна заява про стягнення заборгованості за договором страхування

Позовна заява про стягнення боргу за договором позики

Позовна заява про розірвання кредитного договору

Позовна заява про розірвання договору банківського вкладу

Позовна заява про стягнення заборгованості за договором банківського вкладу

Позовна заява про стягнення заборгованості за кредитним договором

Позовна заява про зобов’язання укласти договір позики

Позовна заява про зміну договору позики

Позовна заява про визнання недійсним договору позики

Позовна заява про зобов’язання укласти кредитний договір

Позовна заява про визнання недійсним кредитного договору

Позовна заява про стягнення відшкодування за невиконання договору банківського вкладу

Позовна заява про визнання недійсним договору банківського вкладу

Позовна заява про зобов’язання укласти договір банківського вкладу

Позовна заява про розірвання договору підряду

Позовна заява про розірвання кредитного договору

Позовна заява про визнання недійсним договору підряду

Позовна заява про зобов'язання укласти договір підряду

Позовна заява про розірвання договору позики

Позовна заява про зміну договору банківського вкладу

Позовна заява про відшкодування збитків, пов’язаних з невиконанням договору підряду

Позовна заява про стягнення заборгованості за договором підряду

Позовна заява про стягнення матеріального збитку, завданого внаслідок дорожньо-транспортної пригоди

Позовна заява про відшкодування шкоди, заподіяної від нещасного випадку на виробництві

Позовна заява про відшкодування шкоди, завданих внаслідок придбання товару неналежної якості

Позовна заява про відшкодування шкоди у зв'язку зі смертю годувальника

Позовна заява про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом

Позовна заява про відшкодування шкоди, заподіяної смертю потерпілого

Позовна заява про визначення додаткового строку для подачі заяви про прийняття спадщини

Позовна заява про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок негативного впливу на навколишнє середовище

Позовна заява про визнання права власності на квартиру в порядку спадкування

Позовна заява про визнання заповіту недійсним

Позовна заява про стягнення незадоволених вимог кредитора спадкодавця

Позовна заява про спростування поширених засобами масової інформації недостовірних відомостей

Позовна заява про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням

Позовна заява про захист порушених прав на житло

Позовна заява про зобов'язання надати рівноцінне житлове приміщення

Позовна заява про відшкодування витрат за неналежне надання послуг

Позовна заява про захист честі, гідності та ділової репутації

Позовна заява про визначення місця проживання дитини

Позовна заява про стягнення аліментів

Позовна заява про визначення порядку користування земельною ділянкою

Позовна заява про скасування рішення органу місцевого самоврядування

Позовна заява про позбавлення батьківських прав

Позовна заява про визнання батьківства

Позовна заява про розірвання шлюбу

Позовна заява про зміну договору підряду

Позовна заява про відшкодування збитків, пов’язаних з неналежним виконанням договору

Позовна заява про відшкодування шкоди

Позовна заява про стягнення коштів за неотримане речове майно

Позовна заява про стягнення моральної шкоди, заподіяної спадкодавцеві

Позовна заява про усунення від права на спадкування та визнання права власності в порядку спадкування за законом

Позовна заява про визнання права власності на спадкове майно

Позовна заява про надання дозволу на виїзд дитини за кордон України

Позовна заява про відшкодування шкоди в порядку регресу

Позовна заява про відшкодування шкоди, завданої майну фізичної особи

Позовна заява про відшкодування майнової шкоди, завданої внаслідок ДТП

Позовна заява про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок негативного впливу на навколишнє середовище

Позовна заява про збільшення розміру відшкодування шкоди

Позовна заява про відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої вчиненням кримінального правопорушення

Позовна заява про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом внаслідок ДТП

Позовна заява про визнання права власності на житло

Позовна заява про розірвання договору оренди землі

Позовна заява про визнання шлюбу недійсним

Позовна заява про розірвання спадкового договору

Позовна заява про передачу в натурі спадщини, визнаної відумерлою

Позовна заява про виселення

Позовна заява про усунення перешкод у спілкуванні з дитиною та її вихованні

Позовна заява про зміну розміру аліментів

Позовна заява про поновлення на роботі

Позовна заява про стягнення заробітної плати

Позовна заява про визнання протиправним наказу

Позовна заява про витребування безпідставно отриманих активів (грошових коштів)

Позовна заява про відшкодування шкоди, заподіяної працівником

Позовна заява про захист прав споживачів

Позовна заява про звільнення майна з-під арешту

Позовна заява про зобов’язання вчинити певні дії

Позовна заява про визнання дій протиправними та стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги до пенсії

Позовна заява про відшкодування моральної шкоди

Позовна заява про стягнення суми індексації по заробітній платі

Позовна заява про зобов'язання здійснити обмін товару

Позовна заява про заборону діяльності, яка створює загрозу життю, здоров’ю, майну фізичної особи

Позовна заява про стягнення заборгованості по заробітній платі

 Питання№12. Перегляд матеріалів справи.

Відповідь. Після реєстрації заяви електронного суду в АСДС суду статус заяви в електронному кабінеті змінюється на «Зареєстровано». Після цього документи по справі будуть доступні для перегляду в рамках конкретної справи в розділі «Мої справи».

Перейшовши до обраної користувачем справи відкривається вікно «Документ по справі». Вказане вікно поділяється на дві частини: «Документи по справі» та «Процесуальні документи».

В «Документи по справі» містять документи, що надходять від АСДС суду. Це документи які підлягають відправленню до ЄДРСР, протоколи розподілу справи та судові повістки. Також тут відображаються документи, що були зареєстровані документи електронного суду, що направлялись до суду, у вигляді реєстраційних карток вхідного документу.

В «Процесуальні документи» містяться «вторинні документи» які подаються до суду в межах справи, в тому числі апеляційні скарги.

Увага!!! У випадку реєстрації апеляційної скарги АСДС апеляційного суду, статус такої скарги зміниться на «Зареєстровано», а сама справа буде доступна для перегляду в розділі «Мої справи».

Для перегляду документів по справі необхідно обрати необхідний документ. Якщо до обраного документу було прикріплено додаткові файли (наприклад, відскановані документи по справі), то такі файли будуть доступні для перегляду та розміщуватимуться нижче самого документу.

Для завантаження документу необхідно обрати «Зберегти файл». Наразі, документ зберігається з розширенням «файл» та доступний для перегляду за допомогою редактору «Word».